Niewielu chyba artystów odcisnęło na sztuce tworzenia plakatów i czołówek filmowych takie piętno. Grafik ten swoją przygodę z kinem rozpoczął od zaprojektowania w 1954 roku plakatu do filmu Carmen Jones. Reżyserowi, Otto Premingerowi, plakat spodobał się na tyle, że poprosił Bassa również o zaprojektowanie czołówki do filmu. Tak właśnie Bass rozpoczął działalność w dwóch nurtach filmowego designu: z jednej strony tworząc plakaty, z drugiej w nowatorski sposób podchodząc do elementów traktowanych dotąd po macoszemu – do czołówki i napisów końcowych. Minimalistyczne kompozycje, stworzone z ruchomych liter i prostych kształtów, same starały się opowiedzieć pewną historię, wprowadzić widzów w klimat filmu. Napisy przestały być nudnymi planszami informacyjnymi, stały się integralną częścią filmowego dzieła.
Saul Bass- Design/Designer Information
The Man With Golden Arm, 1955, reż.Otto Preminger
Vertigo, 1958, reż Alfred Hitchcock
Anatomy of a Murder, 1958, reż Alfred Hitchcock
North by Northwest, 1959, reż Alfred Hitchcock
Psycho, 1960, reż Alfred Hitchcock
Ocean's Eleven, 1960, reż. Lewis Milestone
It's a Mad, Mad World, 1963, Stanley Kramer
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz